Aston Martin navrhl double-deckery
Vloni vybral londýnský starosta Boris Johnson spolu se zástupci místního dopravního podniku (TfL) dva návrhy pro novodobé, pro Londýn typické patrové autobusy. Do soutěže se přitom přihlásilo plných sedm stovek návrhů, do nejužšího výběru se pak dostaly varianty z dílen Aston Martinu, na němž se podílela architektonická společnost Foster and Partners, a od Capoco Designu. Návrh Astonu nese řadu prvků podobných jeho sportovním vozům, konstrukce těží z předností velmi dobré manévrovatelnosti, nulových emisí, solárních panelů na střeše a ovládáním po drátě (drive-by-wire).V současnosti byla oslovena řada továren na autobusy, aby se podílela na vývoji celého vozu. Vzhled bude kombinovat prvky z obou vítězných studií, ale bude třeba jej adaptovat na přísné regulační předpisy, jež se týkají přístupnosti, bezpečnosti, spolehlivosti a ekologických limitů. Finální podoba nového „doubledeckeru“ bude známa ještě letos, ale v ulicích se první vozy neobjeví dříve než v roce 2011. Řadu z dosavadních autobusů přitom ze služby odvolala jejich nepřístupnost pro vozíčkáře.