Audi A5 Cabrio
Verze S5 je takřka dokonalý sportovní kabriolet, ale dnešní testovaný model zaujme spíše zákazníky, kteří hledají jak styl, tak rozumné provozní náklady. Cena samozřejmě taky není nejnižší, jedná se přece o Audi, ale proti S5 je více než přívětivá. Navíc dostanete podobnou dávku stylu a určitě se za vámi otočí většina účastníků silničního provozu. Designově se jedná opět o povedený model a i když neobsahuje tolik vzhledových úprav jako top verze, atraktivita je pořád na slušné úrovni. Přední části vozu dominuje jako vždy mohutná maska chladiče a povedené LED diody pod předními světly. Na zadní části najdete dvojitou koncovku výfuku a černý difuzor, který vozu celkem slušel. Testovaný automobil dorazil v šedé metalíze, která trochu srážela celkovou atraktivitu vozu a působila lehce nevýrazně. Co se nám ale velmi líbilo, byly velká litá kola s povedeným designem. Konceptem se jedná o dvoudveřový čtyřmístný kabriolet a i když není na zadních sedadlech místa na rozdávání, dva dospělí pasažéři se bez problémů svezou. Jako vždy používá A5 plátěnou skládací střech a líbila se nám nízká hlučnost při sklápění střechy a dobré odhlučnění interiéru. Samotný interiér je přesně podle tradic Audi dokonale zpracovaný a po ergonomické stránce velmi dobře řešený. Prostornost na předních sedadlech je dostatečná ve všech směrech.O pohon testovaného vozu se staral notoricky známý a prověřený čtyřválcový turbodiesel o zdvihovém objemu 1968cc, který dává nejvyšší výkon 170 koní při 4200 ot/min a kroutící moment 350 Nm v rozmezí 1750-2500 ot/min. Dynamika vozu není špatná, ale nárust hmotnosti o 187kg proti verzi kupé se stejnou motorizací je znát. Kompletní hmotnost tak činí 1657kg a rozměry jsou 4625/1854/1383 mm. Zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 9.3s a nejvyšší rychlost vozu je 220 km/h. Motor díky vysokému kroutícímu momentu slušně zatahuje a pocitově působí jako daleko výkonnější, než ve skutečnosti je. Zvukový projev je typicky naftový, ale klepání motoru za studena se povedlo celkem slušně eliminovat a motor v průběhu jízdy skoro vůbec neruší. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. Ten je velmi přesný a má vhodně odstupňované jednotlivé rychlosti, ale automatika se k tomuto modelu hodí o trochu líp. Jedna z největších výhod motoru je určitě celkem nízká spotřeba, která se dá při lehčí noze udržet na překvapivé úrovni. Při běžné jízdě nepřesáhnete 8 litrů / 100 km a pokud se budete trochu snažit, určitě se dostanete i níž. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a podvozek zvládne filtorvat nerovnosti a zároveň poskytuje slušnou oporu i při rychlé jízdě.udi A5 Cabrio s motorem 2.0 TDI obstálo v silničním testu velmi dobře. Nabízí kvalitu a styl automobilů Audi a celkem rozumné provozní náklady. Motor sice není žádný závodník, ale celkem nám vyhovoval a zalíbil se nám hlavně slušným zátahem v nízkých a středních otáčkách.