Audi TT-RS je tady!!!!!
Audi dnes zveřenilo první oficiální fotografie dlouho očekávaného kupé TT RS, a to v karosářské verzi kupé i kupé kabrio. Plánované představení veřejnosti proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě, takže se pojďme podívat na předběžné informace. Audi TT bylo jedno z nejprodávanějších sportovních automobilů značky a i když se předchozí verze nevyznačovala zrovna neprůstřelnou spolehlivostí a často se vyskytovaly problémy s přeplňovanými motory 1.8 turbo, prodejní čísla byla velmi dobrá. To nový model je na tom v tomto ohledu o poznání lépe. Paleta motorů je velmi moderní a mezi nejprodávanější právem patří čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 200 koní. Ten nabízí skvělou dynamiku a celkem přijatelnou spotřebu. Někomu je ale 200 koní málo a Audi vyslyšelo přání svých fanoušků a postavilo ultimátní TT RS. Po designové stránce ho od běžného modelu rozeznáte určitě na první pohled. Verze TT RS je vybavena jinou přední maskou a na zadní straně je obrovská dvojitá koncovka výfuku a přítlačné křídlo, které se stará o stabilitu ve vysokých rychlostech.
Na přední i zadní straně dále najdete logo RS, takže se standartním modelem si ho určitě nespletete. Karosářská verze kupé kabrio bude vybavena pevnou stahovací střechou a v provedení RS jí to vyloženě sluší. Vzhledu hodně pomohla i výrazná modrá barva a se staženou střechou se jedná o jeden z nejpřitažlivějších kabrioletů na trhu. O interiéru se toho zatím moc neví, ale měl by být až na pár drobností stejný jako u standartní verze. Takže očekávejte skvělou kvalitu zpracování, dobrou ergonomiku a stylový trojramenný volant se zploštěnou spodní částí.Největší překvapení se událo pod kapotou tohoto vozu. O pohon se bude starat přeplňovaný benzinový pětiválec o zdvihovém objemu 2.5 litru, který bude dávat nejvyšší výkon 300 koní. To by mělo stačit na zrychlení z 0-100 km/h za zhruba 5 vteřin a maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Největší výhoda tohoto motoru jsou rozsáhlé možnosti úprav. Za celkem slušné náklady z něho půjde vymáčknout o poznání víc koní, což ocení hlavně tuneři. Jak už bývá u modelů RS zvykem, i tady bude výkon přenášen na silnici prostřednictvím všech kol. Přední náprava by se s takovým výkonem prala jen velmi ztěžka.
K dispozici bude pravědpodobně šestistupňová manuální převodovka a sedmistupňová automatika s možností řazení pádly pod volantem. O jízdních vlastnostech zatím nepadlo ani slovo, ale už standartní TT je v tomto ohledu velmi propracované auto, takže velké změny se neočekávají. Podvozek bude pravděpodobně o něco málo přitvrzen a o stabilitu i ve vysokých rychlostech se bude kromě přítlačného křídla starat taky zadní difuzor. Bohužel, víc informací zatím není známo a tak si na ně budeme muset počkat až do příštího týdne. Předběžné datum prodeje se odhaduje na léto tohoto roku a cena se bude pohybovat okolo 40 tisíc liber (asi 1.2 mil kč). Ocenění pro Českou Republiku zatím není známé.