BMW X6
BMW se snaží bořit veškeré konvence a model X6 je toho důkazem. Tohle SAC (Sport Activity Coupé) je unikátní kombinací klasického SUV se standardním kupé…
Hned na začátku předestíráme, že „iks-šestka“ není pro terén určena. Jako doma se totiž cítí na silnici a to i přes relativně velkou hmotnost
Zmínit musíme i dramatickou šířku karosérie, která činí úctyhodných
Její hrana se totiž nachází
Vnitřek vozu není už tak „dramatický“ jako exteriér a je má ještě blíže k zmiňované X5.
Odlišné jsou některé použité dekory a materiály. Luxus je však patrný z každého detailu, po usednutí do rozměrných sedadel s nafukovacími bočnicemi a výtečným bočním držením se za posádkou automaticky dovřou dveře a pomocí pneumatickému systému. Díky této nadstandardní výbavě tak nemusíte těžkými dveřmi příliš „mlátit“. Kožený volant s tlustým věncem se skvěle drží, chromové páčky slouží k manuální změně převodových stupňů.
Výbornou manipulaci s vozem zajišťuje příplatkové aktivní řízení, mezi krajními rejdy jsou pouze dvě otáčky volantem. Vzadu bylo BMW X6 překvapivě navrženou pouze pro dva cestující, prostřední sedadlo nahradila široká středová konzole se sklápěcí loketní opěrkou. Cestující vzadu si mohou užít jízdu opravdu ve velkém stylu. K dispozici je nejen dvouzónová klimatizace, ale například i systém DVD s velikým barevným displejem za příplatek cca 41 tisíc korun.
Místa pro kolena cestujících vzadu je dostatek, určitou nevýhodou poměrně nízké střechy je omezený prostor nad hlavou posádky. Na druhou stranu objem zavazadelníku atraktivní siluetou karosérie nijak neutrpěl a činí solidních
Pod výklopnou podlážkou se navíc skrývá další objemný prostor. Zajímavostí je řešení dvou volitelných výšek vyklopení pátých dveří (
Agregát ale velmi slušně zabírá i po překonání této hranice a to prakticky až do omezovače otáček (4800 ot/min) díky technologii Twin Turbo (podrobný popis viz redakční test modelu 535d). Není žádným překvapením, že motor dokáže rozjet 2,2 tuny těžký automobil na
Změna převodových stupňů automatické převodovky navíc probíhá neuvěřitelně hladce, k dispozici je i sportovní a manuální režim řazení. Jízdní vlastnosti jsou na automobil s vyšším těžištěm velikým překvapením. „Iks-šestka“ se drží silnice jako klíště a z klidu jí jen tak něco nevyvede.
Boční náklony jsou minimální a účinnost brzd překvapivá. Srovnávat ji s hravostí například trojkového mnichovského sedanu nelze, oproti BMW X5 má však na silnici převahu. Velikou chloubou je i vyspělý systém Dynamic Performance Control s plynule stavitelnými tlumiči a stabilizátory Adaptive Drive. Tento systém posílá při jízdě zatáčkou více točivého momentu na kolo jedoucí ve vnější stopě, díky čemuž automobil působí neutrálně a má hranici adheze posunutou o kus dále.
Systém standardně dělí točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 2:3. V případě potřeby však lze na jedno kolo přenést až 100% točivého momentu. Blikající kontrolku stabilizace je možné zahlédnou většinou až při razantní jízdě na mokru nebo v lehkém terénu.
Zkusili jsme s BMW vyrazit i do lehkého terénu, světlá výška a nájezdové úhly v pohodě zvládají lesní a polní cesty. Limitem byly spíše nízkoprofilové pneumatiky. Spotřeba pohonných hmot hodně závisí na jízdním stylu, ve městě se pohybuje kolem 11,5 l/100 km, mimo město klesá až k osmilitrové hranici. V kombinovaném režimu není problém jezdit za
Měli jsme i příležitost porovnat naftovou motorizaci s verzí xDrive35i vybavenou přeplňovaným zážehovým šestiválcem. Při vytáčení motoru působí dynamičtěji a v neposlední řadě také kultivovaněji. Radost kazí snad vyšší spotřeba pohonných hmot, která se ve městě hravě atakuje hranici