Citroen C5
Až do nedávna to vypadalo, že Mondeo bude soupeřit jen s Passatem a novou Vectrou, ale loňský příchod Laguny a představení nového Citroënu C5 mění radikálně rozložení sil.
Interiér nového Citroënu vzbuzuje na fotografiích respekt. Precizně tvarovaná křesla a moderně, ale současně přehledně navržený přístrojový štít patří k dominantám prostoru pro posádku. Komfort zvyšující novinkou je příplatková masážní funkce sedadel. Poprvé vidíme také druhou generaci volantu s pevným středem. Nová je také navigace NaviDrive se širokoúhlým displejem. Pod rozměrnou obrazovkou jsou již známé klávesnice ovladačů rádia, navigace a telefonu.
Výrobce zdůrazňuje sportovní polohu řidiče za volantem, která rozhodně nepatřila k vlastnostem předchozího modelu. Co naopak bylo dále rozvíjeno je zaměření na akustickou pohodu na palubě. Použité prostředky jsou známé z dražších prémiových modelů, od vrstvených skel, přes uložení náprav, motoru a dalších komponent, až po materiály tlumící hluk a vibrace na kapotě, v podlaze, ve dveřích nebo ve stropě.
Kombi (4,829 m x 1,860 m x 1,495 m (1,491 m), rozvor 2,815 m) bude jistě velmi populární volbou, protože k tradiční prostornosti Citroën přidal ještě dynamické tvary. Aby se opticky rozbil vysoký a mohutný ponton karoserie, budou do spodní boční části nárazníků a bočních dveří zakomponovány chromované ozdobné lišty. Významným stylistickým prvkem zůstávají i v nové generaci koncová světla.