Citroen C3 Picasso
MPV byly odjakživa užitečné a praktické automobily. Nikdy s něma nebyla zábava nebo jste neměli pyšný pocit z jejich vlastnictví. Až do teď, ne trhu se totiž objevil Citroen C3 Picasso, který vnáší do řad MPV svěží vítr a určitě si zaslouží naši pozornost MPV byly odjakživa užitečné a praktické automobily. Nikdy s něma nebyla zábava nebo jste neměli pyšný pocit z jejich vlastnictví. Až do teď, ne trhu se totiž objevil Citroen C3 Picasso, který vnáší do řad MPV svěží vítr a určitě si zaslouží naši pozornost. Začneme designem. Ten je velmi funky a v testované modré barvě vynikne jeho zaměření na mladé rodiny. Zamlouvala se nám hlavně přední část, na které najdete stylové světlomety a nápis Picasso vedle značky Citroenu. Zadní část je taky celkem povedená, zaujaly nás mlhové světlomety, které jsou umístěny nezvykle vysoko, hned u hrany zavazadlového prostoru. To je celkem elegantní řešení a hrana zavazadlového prostoru je umístěna příjemně nízko, takže nakládání věcí do kufru je naprosto bez problémů. Navíc je zavazadlový prostor skutečně obrovský, jeho objem je 500 litrů a po sklopení zadních sedaček se zvětší na 1500 litrů. V této kategorii je to nevídaný prostor, kterým se jen tak nějaké auto pochlubit nemůže. Interiér je po designové stránce celkem povedený, sportovní trojramenný volant pochází z modelu C1 a nejvíc se nám líbil stylový ovladač duální klimatizace. Řidič i spolujezdec si můžou zvolit rozdílnou teplotu každý pro sebe. Na předních sedadlech je prostor tak akorát, ale vzadu by mohli mít vyšší jedinci trochu problémy. Testovaný model byl vybaven panoramatickou střechou, která interiér velmi příjemně provzdušňuje a pocitově tak působí daleko větší, než ve skutečnosti je. Na výběr máte čtyři pohonné jednotky, dvě benzinové (1.4 a 1.6 s výkony 95 a 120 koní) a dvě naftové (1.6 HDi s výkony 90 a 110 koní). O pohon testovaného modelu se staral nejsilnější naftový agregát v nabídce, léty a spoustou automobilů prověřený 1.6 HDi. Tento motor se zdá být ideální pohonnou jendotkou, kombinuje dostatečnou dynamiku a příjemnou spotřebu. Ze zdvihového objemu 1560cc dává nejvyšší výkon 110 koní při 4000 ot/min a kroutící moment 250 Nm při 1750 ot/min. Motor táhne prakticky už od volnoběhu a turbodíra byla velmi úspěšně minimalizována, ani nepostřehnete, kdy se turbodmychadlo spustilo. Zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 11.2 s a maximální rychlost automobilu je 185 km/h. Nevětší výhody tohoto motoru jsou velmi nízká spotřeba (dostat se pod 5 litrů by neměl být problém) a celkem kultivovaný chod, a to za studena. O přenos výkonu na poháněnou přední nápravu se stará pětistupňová manuální převodovka, která zrovna svou přesností nevyniká a působí tak trochu gumově. Ale i tak udělal Citroen v převovokách velký krok vpřed, kdo si pamatuje na gumové řazení Xsary nebo dřívějších modelů, určitě nám dá za pravdu. Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny spíše na komfort, ale díky malým převisům karoserie jsme si jízdu dokonale užili. Celý automobil je totiž skvěle čitelný a do zatáček se vrhá s překvapivou jistotou a radostí, stejně tak jako malé hatchbacky. Prostřednictvím volantu k vám sice moc informací o dění pod koly nepronikne, ale to se dá s přivřenými oči prominout.itroen C3 Picasso je skvělé malé MPV, které nás zaujalo povedeným designem a skvělou užitnou hodnotou. Kromě toho nabízí celkem kvalitní interiér a zábavné jízdní vlastnosti, které kombinují komfortní odpružení a slušné chování v zatáčkách.