Ford Fiesta
26. 11. 2009
Forda Fiestu poslední generace všichni dobře známe, jedná se o jeden z nejlepších malých automobilů na současném trhu. Fiesta je už na trhu celkem dlouho, ale pořád patří mezi ty nejatraktivnější malé vozy a právě v této třídě je vzhled velmi rozhodující. Důležitý je samozřejmě také motor, ale prim zde hraje cena a v některých případech právě vzhled. A v tom poslední generace Fiesty určitě vyniká, vypadá dynamicky, sportovně a velmi se líbí také něžnému pohlaví, protože jim přijde roztomilá. Přední části dominuje mohutná maska chladiče, protáhlé světlomety také mlhová světla. Zadní část se nám už tak nelíbila, vysoko umístěná světla jsou poněkud zvláštní a celkově nám zadní část připomínala část nějakého SUV. Nad zadním oknem je umístěný decentní spoiler, který zvyšuje přítlak při vyšších rychlostech a také zlepšuje aerodynamiku. Spokojeni jsme byli s přístupem do zavazadlového prostoru, výklopné dveře jsou celkem rozměrné a hrana zavazadelníku je dobře přístupná. Testovaný model byl vybaven třídveřovou karoserií, takže přístup na zadní sedadla byl poněkud obtížnější. Jestli se nám něco opravdu líbilo, tak to byl interiér. Nejenom, že je velmi povedený po designové stránce, je také opravdu kvalitně zpracovaný a dílenským zpracováním může bez problémů konkurovat i automobilům o třídu vyšším. Dominantou interiéru je určitě moderní středová konzole, která vypadá až trochu futuristicky a najdete na ní klasické ovladače audia, klimatizace a řadicí páku. Trojramenný sportovní volant padne dobře do ruky a palubní deska je velmi dobře čitelná i na přímém slunečním světle.Prostornost interiéru je dostatečná, neměli jsme problémy ani na zadních sedadlech, a to ani v oblasti hlavy. Přední sedadla jsou velmi pohodlná a tělu poskytnou dobrou oporu i při delším cestování. O pohon tohoto modelu se staral naftový čtyřválec o zdvihovém objemu 1398cc, který dává nejvyšší výkon 70 koní při 4000 ot/min a kroutící moment 160 Nm při 1750 Nm. To nejsou zrovna omračující hodnoty a zrychlení z 0-100 km/h za 14.9s není také žádný zázrak, stejně jako maximální rychlost 161 km/h. Motor dynamikou opravdu neoplývá a v tomto případě bychom raději zvolili nějakou z nízkoobjemových benzinových jednotek. To je škoda, protože při prvním pohledu na exteriér se vám určitě vybaví rychlost a dynamika, ale nedočkáte se ani jednoho. Motor je celkem dostatečně odhlučněný a klapavý zvuk do interiéru samozřejmě proniká, ale výrazné je to jenom při startu studeného motoru. Jedna z největších výhod tohoto motoru je určitě spotřeba, která se dá bez větších problémů srazit i pod 4 litry na 100 km, ale pokud budete chtít jezdit alespoň trochu svižně, budete prostě muset dávat motoru zabrat, což se projeví zvýšením spotřeby. Jízdní vlastnosti jsou pořád takřka dokonalé a jestli bychom si tuto Fiestu kupovali pouze kvůli jedné věci, byl by to určitě podvozek. Ten je skvěle vyladěný, automobil reaguje na vaše povely s radostí, bleskově a celkově je jízda opravdu zábava. Jak už bývá v této kategorii zvykem, poháněna je pouze přední náprava a tentokrát prostřednictvím velmi přesné, pětistupňové převodovky.Ford Fiesta je velmi dobrý automobil, který nás zaujal hned na první pohled a nejvíce jsme si užívali skvělé jízdní vlastnosti. Bohužel, motor 1.4 TDCi není zrovna nejšťastnější volba a osobně bychom doporučovali některý z benzinových motorů.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář