Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hyundai Hybrid Blue Drive

24. 11. 2008

Korejská automobilka se poslední dobou dere dopředu. Všechno to začalo konstrukcí relativně zdařilého hatchbacku schopného obstát ve srovnání se zavedenou evropskou konkurencí, pak to pokračovalo velmi výkonnými diesely a efektivní osmistupňovou automatickou převodovkou a nyní se dostáváme až k pokročilému hybridnímu pohonu.

Hybridním pohon byl vyvinut pod programem Blue Drive, kterým Hyundai zastřešuje všechny ekologicky šetrné automobily. ObrazekSpadají sem i dostupné modely i10, i20 a i30 iBlue, které těží především z úsporných dieselových motorů a dalších detailů snižujících odpory a tím i spotřebu a emise.

Hybridní systém je určen pro velké vozy, uplatnění najde v modelu Sonata, ix55 a Genessis. Skládá se ze čtyřválce 2,4 l a elektromotoru, který má výkon 41 koní a točivý moment 205 Nm. Jako pomocná síla tak bude dozajista stačit. Systém samozřejmě disponuje dobíjením baterií při zpomalování a možností úplně vypnout motor, pokud není potřeba, například při stání na semaforu. Automobil pak může v koloně popojíždět pouze na elektřinu.

Snížení spotřeby má pomoci i nová šestistupňová automatická převodovka, úpravy na aerodynamice a pozornost k maximálnímu možnému snížení hmotnosti (Hyundai tvrdí, že jejich systém je jedním z nejlehčích). Spousta kilogramů se podařila uspořit na bateriích, které jsou podle automobilky o 30 % lehčí, o 50 % menší a o 10 % výkonnější než „běžné baterie“.

Zatím to celé vypadá velice lákavě, ale počkejme si, jak bude systém fungovat v reálném provozu a jak obstojí ve srovnání s konkurencí v podobě Mercedesu S 400 BlueHybrid, BMW řady 7 ActiveHybrid a hlavně Lexusu GS450h.
Optimistickým prohlášením automobilky můžeme nebo nemusíme věřit, ale nelze upřít Korejcům snahu a jisté zapálení pro věc. Je vidět, že to s útokem na vybudované pozice evropských soupeřů myslí opravdu vážně.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář