Jaguar XFR
Klasický Jaguar XF se nám velmi líbí. Automobilka u tohoto modelu trochu upustila od konzervativního vzhledu a konečně se vydala moderním směrem. Zarytým fanouškům to sice možná bude proti srsti, ale podle nás to byl dobrý krok, který této klasické anglické automobilce pomůže. A co teprve ostrá verze XFR? V kombinaci s černou metalízou, obrovskými litými koly (průměr 20 palců) a čtveřicí koncovek výfuku vypadá jako pořádný dravec, i když si zachoval i část elegance. Přední části dominuje mohutná maska chladiče a výrazné nasávací otvory na kapotě a v nárazníku. Průduchy se nacházejí taky za předními koly, což vypadá velmi dobře. Na zadní části nás na první pohled zaujaly čtyři koncovky výfuku, které naznačují, s kým máte tu čest. Zadní světla spojuje stylová chromovaná přepážka, pod kterou je umístěný znak R. Výfuky jsou umístěny až na úplném okraji náraznků a pořádně vyčuhují ven. Interiér pokračuje v zaběhlém stylu Jaguáru. Všechny použité materiály jsou na špičkové úrovni, zpracování by zasloužilo metál a k ergonomii jsme taky neměli žádné připomínky. Trojramenný, černo stříbrný volant sedne velmi dobře do ruky a po vaší pravici se nachází volič automatické převodovky. Možná jsme čekali trochu sportovnější a dynamičtější interiér, ale nakonec jsme s ním byli velmi spokojeni, hlavně po tom, co jsme usedli do takřka dokonalých sedaček s výrazným bočním vedením. Na začátku jsme psali, že tento automobil je schopný zatopit i ikoně této kategorie, a sice BMW M5.
To by nebylo možné bez pořádného motoru a mohutným výkonem. Toho jsme se taky dočkali a pod kapotou trůní kompresorem přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 5000cc, který dává nejvyšší výkon 503 koní při 6000 ot/min a 627 Nm při 2500 ot/min. Výkon je až nápadně podobný BMW, ale u M5 ho dostávali z atmosférického desetiválce, který vynikal hlavně touhou po vysokých otáčkách. Na ty v Jaguáru čekat nemusíte a díky kompresoru máte k dispozici pořádnou porci výkonu už od nízkých otáček. Jestli je to lepší řešení než u BMW se posoudit nedá, každému sedne jiný motor. Jízdní vlastnosti na silnici byly velmi překvapivé. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne automobil za famózních 4.7
sekund (stejný čas jako BMW M5) a rychlost je klasicky omezena na 250 km/h. Poháněna je pouze zadní náprava, a to prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky, který řadí bleskově rychle a pohotově reaguje na změnu stylu jízdy. Jízdní vlastnosti jsou díky pohonu zadních kol velmi hravé, ale za volant by měli usedat pouze zkušenější řidiči. Samozřejmě tu najdete
spoustu elektronických pomocníků, ale i tak je ten výkon na zadní nápravě opravdu velký a ne každý řidič by ho musel zvládnout. Kvůli velkým kolům trochu utrpěl komfort vozu, ale to vůbec nevadí, tento model je zaměřen především na ostrou jízdu a až na vlastní kůži ochutnáte divokou povahu tohoto Jaguáru, určitě mu nedostatek komfortu odpusíte.Jaguar XFR je jeden z nejlepších ostrých sedanů na trhu, který může směle konkurovat BMW M5 nebo Audi RS6. Nabízí velmi povedený vzhled, skvělý a výkonný motor a špičkové chování a výkony na silnici. Cena testovaného modelu se v přepočtu pohybovala okolo 1.8 mil kč.