Hamann SLR Volcano: 700 koní a super vzhled
Za tuhle úpravy by se nemuseli stydět ani hardcore japonští tuneři. Není to ale už trochu moc?
Když vybuchne vulkán, většinou to stojí za to a o takové děsivě úchvatné přírodní katastrofě se pak mluví ještě roky poté. o Volcanu od Hamannu se určitě bude hovořit také ještě nějakou dobu… Úpravce z německého Laupheimu si tentokrát vzal do parády auto, které už si koupit nemůžete – Mecedes-Benz SLR McLaren. Tenhle vůz už z výrobní linky sjíždí jen ve verzi Roadster a automobilka se už pomalu připravuje na jeho nástupce v podobě projektu SLC. Ovšem po téhle úpravě eselerka může sáhnout některý z majitelků sériového kupé, jenž by chtěl svého plechového miláčka trochu oživit. Změna vzhledu je možná důkladná až moc. Sada doplňků, které mají dílem estetickou funkci a dílem pomáhají snižovat vztlak, je provedena z karbonu a bude doslova bít do očí asi u každé barvy SLR, s výjimkou černé. Také 21" kola Edition Race mají za úkol doladit excentrický zevnějšek německého kupé, byť hlavní funkcí pneumatik 255/30 vpředu a 345/25 vzadu je pochopitelně poskytnout vozu vynikající přilnavost. Bude potřeba – původně 626koňový kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,4 l s točákem 780 Nm byl vyladěn na rovných 700 koní (515 kW) a maximum točivého momentu, které je k dispozici již při 3300 otáčkách, činí drtivých 830 Nm. To vše jen díky přeprogramování řídicí jednotky a novému výfuku. Větší výkon pomáhá autu zvládnout druhá vodní pumpa a přenastavená převodovka. Hamann SLR Volcano umí stovku za 3,6 s a jeho maximální rychlost činí 348 km/h, což je o 14 km/h více, než zvládne sériovka. A o 13 km/h více, než ostrá verze SLR Roadster 722 S od Mercedesu. Ne, že by na tom záleželo, ale ano… Třešničkou na dortu úprav je doladění interiéru logy Hamann, doplňky z hliníku, karbonu a čalouněním z alcantary.