Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes v posledních měsících opravdu válí, nové Céčko a Éčko jsou velmi úspěšné vozy a mezi svými konkurenty se řadí mezi úplně ty nejlepší. Dnes se ale podíváme na automobil z mírně odlišného soudku.Před několika dny totiž proběhl test ultimativního supersportu Mercedes SLS AMG, který se řadí nejen mezi nejvýkonnější vozy současnosti, ale také mezi ty nejpovedenější po stránce designu. Za poslední půlrok se toho na poli supersportů událo opravdu hodně, snad nejvíce za několik posledních let, a do světa byly vypuštěny takové vozy, jako Ferrari 458 Italia, McLaren MP4-12C, nebo nová generace Porsche Turba. Mercedes SLS AMG mezi ně zapadne naprosto bez problémů a po stránce vzhledu bude určitě i trochu vyčnívat. Design je skutečně úchvatný, tento model kombinuje moderní a retro prvky a budí opravdový rozruch všude, kam se s ním vydáte. Přední části dominuje mohutná maska chladiče, která obsahuje obrovské logo Mercedesu a povedené světlomety s LED diodami pro denní svícení. Při pohledu zepředu vynikne trochu zvlněná kapota, která vozu dodává na dynamice. Zadní část je o trochu umírněnější a uhlazenější, obsahuje uzoučká zadní světla a dvě lichoběžníkovité koncovky výfuku. Za předními koly se nachází dynamický průduch a kombinace opravdu dlouhé přídě a maličké zádě se nám velmi líbila. Na první pohled vás určitě zaujmou dveře, které se otevírají směrem nahoru. Interiér je velmi povedený, je vyrobený z kvalitních materiálů a vypadá opravdu dobře. Dominuje mu trojramenný sportovní volant, sedačky s výrazným bočním vedením a mohutná středová konzole. Po ergonomické stránce jsme neměli k interiéru vůbec žádné výhrady, všechny ovládací prvky jsou bez problémů přístupné a volant padne skvěle do ruky.Ještě se na chvilku vraťme ke dveřím, ty se otevírají skutečně lehce a i když možná někteří z nás čekali, že budou ovládané elektronikou, manuální otevírání není vůbec špatné a ušetřilo to kilogramy na hmotnosti. Zavírání je ale trochu obtížnější a musíte to udělat v okamžiku, když si sedáte, když si úplně sednete, na madlo už prostě nedosáhnete, protože je hodně vysoko. O pohon tohoto modelu se stará osmiválec o zdvihovém objemu 6208cc, který dává nejvyšší výkon 565 koní při 6800 ot/min a kroutící moment 650 Nm při 4750 ot/min. Takový výkon si s automobilem o hmotnosti 1620 kg hraje jako s pírkem a dynamika vozu je skutečně dechberoucí. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 3.8 s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 315 km/h. Takže se jedná skutečně o supersport se vším všudy a na trhu jen velmi těžce najdete rychlejší a dynamičtější konkurenci. Další skvělá věc je zvuk motoru, pokud ho opravdu rozohníte, má zvuk jako závodní speciály série NASCAR. O přenos výkonu na poháněnou zadní nápravu se stará sedmistupňová dvojspojková polo-automatická převodoka s možností řazení pádly pod volantem, která se nám opravdu líbila, je rychlá a také vhodně odstupňovaná. Zadní kola se s obrovským výkonem vypořádávají opravdu dobře, ale s plynem musíte zacházet s rozvahou a opatrně. Stabilitu samozřejmě hlídá spousta elektronických pomocníků, ale 650 Nm pouze na zadní nápravě je skutečně hodně. Jízdní vlastnosti jsou skvělé, hlavně do zatáček se SLS vrhá opravdu s nadšením a motor je skutečně k neutahání.Mercedes SLS AMG je jeden z nejlepších moderních supersportů, který kombinuje moderní a retro vzhled s velmi výkonným motorem. Ten je na celém voze to nejlepší, je neuvěřitelně dynamický a má také úchvatný zvukový projev. Vypadá to, že se Mercedes vrací na vrchol.