Infiniti G37 Convertible
22. 12. 2009
Automobilka Infiniti se pustila do německého kabrioletu BMW řady 3, když vyrobila nový model s označením G37 Convertible. Mělo by se začít BMW 3 bát? V něčem určitě ano, ale pro nás pořád platí za lepší model.Infiniti je luxusní odnož japonského Nissanu, která se vyrábí v Japonsku a velké popularitě se těší hlavně v Americe. Ale pomalu se prosazuje už i v Evropě, a to hlavně díky designu, který kombinuje právě evropské a japonské prvky. Kabrioletů je na trhu spousta, ale pokud můžeme otestovat nějaký povedený, vůbec se tomu nebráníme a je to pro nás dobrá zkušenost. Začneme designem, který se nám líbil - Infiniti vypadá zároveň sportovně a elegantně, podle nás je určitě povedenější než BMW 3 Convertible. Přední části dominují úzké a protáhlé světlomety a také výrazný sportovní nárazník. Na zadní části najdete dvě koncovky výfuku a po designové stránce zajímavá světla, která zasahují i do boční části karoserie. Tento model je vybavený pevnou skládací střechou a její mechanizmus fungoval po celou dobu našeho testu dobře a bez větších problémů. Střechu zvládne stáhnout nebo natáhnout za zhruba 24s. Interiér byl vybavený stylovou červenou kůží a na první pohled vypadá opravdu elegantně, ale použité plasty nepatří zrovna k nejkvalitnějším a celkový dojem z interiéru zbytečně sráží. Ovládací prvky na středové konzoli nejsou zrovna dvakrát dobře přístupné a zdálo se nám, že jsou umístěny až moc daleko a při jejich používání se musíte soustředit, což ubírá pozornost od řízení. Jedná se o kabriolet i se zadními sedačkami, ale ty jsou opravdu jenom nouzové a hodí se možná tak pro převoz dětí, dospělí by na nich opravdu trpěli.nteriér nás tedy trochu zklamal, což jsme určitě nečekali a tady je na tom BMW 3 Convertible o poznání lépe, alespoň co se týče kvality zpracování. Horší dojmy z interiéru ale vylepšil motor, který je prostě skvělý a ve své kategorii patří mezi ty úplně nejlepší. O pohon tohoto modelu se stará šestiválec o zdvihovém objemu 3696cc, který dává nejvyšší výkon 320 koní při 7000 ot/min a kroutící moment 360 Nm při 5200 ot/min. Tento motor je převzatý z kupé 370Z a doslova jsme si ho zamilovali. Je takový neotesaný, řve na celé kolo a výrazně zatahuje už ve středních otáčkách. Vozu uděluje určitě nadprůměrnou dynamiku, zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 6.4 s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezená. Poháněna je pouze zadní náprava, a to prostřednictvím skvělé, sedmistupňové automatické převodovky, která se velmi rychle přizpůsobí vašemu stylu jízdy. Jízdní vlastnosti jsou opravdu skvělé, s automobilem je díky pohonu zadních kol a výbušnému motoru skutečně zábava, reakce na změnu směru jízdy jsou skvělé a přilnavost je také na velmi dobré úrovni, nicméně s plynem musíte zacházet opatrně. Karoserie je příjemně tuhá a v zatáčkách se vůbec nekroutí, což občas bývá problém kabrioletů. Šasi je skvěle vyrovnané a vyvážené a jízdní vlastnosti se blíží ultimativnímu kupé 370Z. Nejvíce jsme si užívali úžasný zvuk vytočeného motoru při stažené střeše.Infiniti G37 Convertible je slušný kabriolet, který může s přihmouřeným okem konkurovat i BMW 3 Convertible. Trochu nás zklamal interiér, který mohl být určitě kvalitněji zpracovaný a po stránce praktičnosti se také nejedná o nějak zázračné auto. To ale nikdo nečekal, čekali jsme zábavu za volantem, což jsme díky výtečnému motoru také dostali.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář