Saab 9-4X
Stejně jako chystaný Cadillac BRX/SRX bude nový Saab stát na upravené platformě GM Theta. Se švédskou ocelí nebo visačkou Made in Sweden nebo alespoň Europe, však nepočítejte.
Na druhou stranu, příjemným překvapením v dnešní době je fakt, že design sériového provedení se příliš nevzdaluje od konceptu 9-4X-BioPower, což potrvzují nové fotografie prototypu. Vnější rozměry se nebudou od konceptu významně lišit - 4,77 m délka, 1,80 m šířka a 1,68 m výška - Saab 9-4X tak bude zhruba o 10 cm delší než konkurenční Audi Q5 a Volvo XC60. Rozvor bude dlouhý 2,81 m – téměř stejný jako u Q5.
Pod kapotou najde své místo přeplňovaný benzinový motor o objemu 2,0 l. Jeho nejvyšší výkon se odhaduje na 180 kW a maximum točivého momentu 400 Nm. Pohánět bude všechna čtyři kola skrze šestistupňovou automatizovanou převodovku s řazením na volantu. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6,4 s, nejvyšší rychlost bude 250 km/h. Ve Švédsku se s nejvyšší pravděpodobností bude nabízet i verze FlexFuel spalující směs benzinu a ethanolu E85, časem by se v nabídce mohl objevit nový turbodiesel 2,9 V6 o výkonu 184 kW, který bude určen také pro Opel Insignia a Cadillac CTS. Vyloučena není ani verze s přeplňovaným čtyřválcovým dieselem 2.0d.
Sdílení motorů Saabu 9-4X s jeho americkými příbuznými je momentálně velmi závislé na tom, zda bude i nadále součástí skupiny GM. V jejím portfoliu se totiž brzy objeví nové zážehové čtyřválcové motory 2,4 l a šestiválce 3,0 l, oba s přímým vstřikováním paliva
zdroj:news.auto.cz