Volkswagen Passat CC
10. 2. 2009
VW Passat se už nemusí tvářit tak konzervativně a slova jako emoce a šarm mu začínají být blízka. Platí to tedy alespoň pro variantu s dvěma kouzelnými písmeny CC na zádi vozu…
Ne, zkratka CC opravdu neznamená Coupé Cabrio, Volkswagen se totiž rozhodl zavést nový termín – Comfort Coupé. Paradoxem je, že novinka Passat CC má čtyři dveře a tudíž to rozhodně plnohodnotné kupé není, nízká střecha a linie vozu však variantu kupé bezesporu evokují.
Je to jako s jedním dle mého názoru nejpovedenějším mercedesem, modelem CLS. VW Passat CC narostl na délku téměř o 31 mm, snížení karosérie o 50 milimetrůmělo přispět k získání sportovních genů. Symbiózu kupé navíc dotvářejí i dveře s bezrámovými okny.Podvozek a motory zůstaly stejné, uvnitř vozu se rovněž téměř nic nezměnilo. Z pohledu prostorového ztvárnění interiéru je zřejmé, že nastupování a vystupování z tohoto „kupé“ je nyní poněkud náročnější a to zejména kvůli zmíněnému snížení střechy.
Podélně i příčně je však uvnitř místa dostatek stejně jako v standardním passatu. Vzadu Passat CC překvapivě nabízí dokonce více místa než zmiňovaný Mercedes-Benz CLS, který ale patří o třídu výše.
Atraktivitu uvnitř testovaného vozu zajišťuje kombinace dvoubarevného koženého čalounění a hliníkového dekoru středové konzoly. Nelíbí se nám snad jen imitace dřevěného obložení. Vhodnou pozici za volantem nemusíme dlouho hledat, ocenili bychom snad jen delší sedáky.Naopak chválíme boční vedení sedadel stejně jako jejich tuhost, což přijde vhod především při delším cestování. Přístrojový panel je přehledný, startovací tlačítko nahrazuje zasouvací klíček, na který se ze shora tlačí prstem.
U nás se Passat CC prodává pouze v jedné výbavě, i když u vrcholného provedení V6 4Motion se v drobných detailech trochu liší.
Samozřejmostí je automatická klimatizace, audio s CD a mp3 přehrávačem apod.
Nabídka výbavy na přání je široká, nechybí takové vymoženosti jako je třeba systém varování před nechtěným vybočením z jízdního pruhu nebo třeba panoramatické střešní okno. Testovaný model má pod kapotou přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem vstřikování common-rail.Jedná se o dražší volbu než představuje turbodiesel se systémem PD, ale investované prostředky jsou znát na vyšší úrovni kultivovanosti pohonné jednotky.
Nejvyšší výkon činí 103 kW, křivka největšího točivého momentu 320 Nm vrcholí při 1750-2500 ot/min. Síla agregátu je v případě námi zkoušené varianty TDI také lépe dávkovatelná plynem a výkon je dostatečný i svižnější jízdu. Spotřeba paliva se pohybuje mezi 6-7,5 l/100 km v závislosti na jízdním stylu.
Podvozek disponuje měkčím odpružením, na limitu adhezních vlastností se však tento passat chová poměrně čitelně a řidiče jen tak něčím nepříjemným nepřekvapí. V zatáčkách se pochopitelně projevuje nedotáčivé chování.Vůz exceluje na dálnice, kde posádce poskytuje pohodlnou jízdu s vynikající schopností žehlit nerovnosti. Brzdy skvěle krotí temperament motoru a ani při razantní jízdě v běžných podmínkách našich silnic nedocházelo k jejich vadnutí.
Otázkou zůstává, jak by se brzdová soustava dokázala vypořádat s převýšením alpských silnic. Passatu CC s atraktivním kabátem predikujeme solidní úspěch na automobilových trzích a to zejména díky určité jedinečnosti v pojetí tohoto modelu.
Žádný konkurent v této třídě (luxusnější Mercedes-Benz CLS nelze považovat za rovnocenného soupeře) prakticky neexistuje, karty by se mohly obrátit až s příchodem Fordu Mondeo v podobném provedení.Mírně snížený komfort související s obtížnějším nastupováním a vystupováním z vozu díky snížené střeše stejně jako menší prostor v oblasti hlavy cestujících na zadních sedadlech oproti standardnímu passatu vyvažuje o mnoho atraktivnější exteriér varianty CC. Daní za to jsou vyšší pořizovací náklady, které se s trochu bohatší výbavou snadno vyšplhají až k hranici jednoho miliónu korun.