Volvo V50
Současné nabídce auttomobilky Volvo dominuje nové SUV XC60, které je jedno z nejpřitažlivějších aut v tomto neustále se rozrůstajícím segmentu. Ale pokud se chystáte pořídit si tuto značku, neměla by stát bokem ani V50, protože i ta má hodně co nabídnout. Někomu se můžou zdát Volva až moc uhlazená a konzervativní (s výjimkou XC60, samozřejmě), ale nám se tento styl velmi líbí. V50 nabídne uhlazené a elegantní tvary, které jsou velmi nadčasové a jen tak rychle nezestárnou. Je pravda, že vzhledu hodně prospěl paket R-Design. Ten obsahuje dvojitou koncovku výfuku a sadu velmi decentních spoilerů, nejedná se ovšem o žádnou divočinu, ale to je jenom dobře. Přece jenom, tohle auto má hlavně bezpečně převést vaše děti a psa. Ne vyzývat svým agresivním vzhledem kolemjedoucí řidiče, aby si s vámi dali závody. Interiér je vcelku povedený, je vyrobený z velmi kvalitních materiálů a ergonomie je taky na slušné úrovni. Celému interiéru dominuje tenká středová konzole, za kterou je úložný prostor pro drobné předměty a trojramenný volant, který má ale možná zbytečně velký průměr věnce. Na ovládání audia a klimatizace je až příliš drobných tlačítek, které se trochu hůře používají a budete si na ně muset zvykat, i když proti předchozím ovládacím systémům je znát velký krok ke zjednodušení. Prostornost interiéru je dostatečná, za volantem budete mít dostatek prostoru jak nad hlavou, tak kolem sebe a cestující v zadní části si pravděpodobně taky nebudou stěžovat. Ještě bysme měli pochválit skvělé a dostatečně tuhé sedačky, které poskytují nohám tu správnou oporu a ani po dlouhé cestě nebudete cítit únavu. Podle označení R-Design SE Sport byste možná čekali nějaké výrazné nebo dokonce i sportovní zážitky za volantem. To určitě neočekávejte, protože motor 2.0D je určený hlavně na pohodlnou a klidnou jízdu. Umí samozřejmě i pořádně zabrat, ale svědčí mu spíše převalování se kousek pod středními otáčkami.
Ze zdvihového objemu 1997cc se motorářům podařilo dostat výkon 134 koní při 4000 ot/min a kroutící moment 320 Nm při 2000 ot/min. To jsou na dvoulitrový motor naprosto průměrné hodnoty a konkurence zvládla ze stejného zdvihového objemu dostat i daleko vyšší výkon. Díky vysokému kroutícímu momentu se ale motor k charakteru vozu výborně hodí a víc koní ani nebudete potřebovat, jakmile se roztočí turbo, máte k dispozici dost velkou rezervu i při předjíždění. Jízdní výkony na silnici jsou velmi dobré, zrychlení 0-100 km/h proběhne za 9.2 s a maximální rychlost činí 205 km/h. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím šestistupňové převovoky Powershift (což zní trochu jako nějaký wrestlingový chvat). Jedná se o automatickou dvojspojkovou převodovku, která se vyznačuje hlavně nízkou reakční dobou.
Řazení jednotlivých stupňů je hladké jako kelímek se zmrzlinou Häagen-Dazs a v tomto ohledu se jedná o jednu z nejlepších převodovek na trhu. Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny spíše na komfort a filtrování nerovností zvládne Volvo V50 naprosto s přehledem. Náklony karoserie se podařilo celkem slušně eliminovat a jediné, co nám trochu vadilo, bylo necitlivé řízení. Spotřeba motoru je celkem slušná a podle stylu jízdy se budete pohybovat mezi 5.5 a 8 litry.Volvo V50 2.0D je ve spojení s automatickou převodovkou Powershift velmi povedené auto, které zaujme hlavně svou robustností, kvalitním zpracováním a v neposlení řadě taky vysokou užitnou hodnotou. Motor je tak akorát výkonný, je dostatečně úsporný a jízdní vlastnosti jsou nezáludné a vyrovnané. Sportovní paket R-Design dodává už tak povedenému vzhledu ještě trochu na atraktivitě.